F: Zachariaš: Co je pravda a co lež

4. 8. 2016

Každé ráno se mi na stole sejde většina v České republice vydávaných novin. Některé z nich mi v poslední době připadají jako inzertní stránky politiků. Není se co divit, vždyť jejich vlastníky se stali miliardáři, kteří současně zatoužili být politiky s mocí neomezenou a jedině správným názorem. Je to vlastně úsměvné, jak zneužívají mediální prostor k politickým bojům, jenž dehonestuje jejich potencionální soupeře.

Dnes, když se blíží krajské a senátní volby, má ve většině případů smůlu ČSSD. Hejtmani pocházející převážně z řad ČSSD jsou terčem, který je velmi viditelný, a žádný způsob napadání není zakázaný, což je však novum, že se tato pravicovými politiky či miliardáři vlastněná média začala strefovat sama do svých zřejmě také konkurentů na mediálním trhu. Jihočeský hejtman Zimola dostal co proto za olympijský park. Vůbec nikomu nevadí, že jednotlivé segmenty těchto atrakcí skončí na hřištích a dále budou sloužit občanům Jihočeského kraje. To samé postihlo pardubického hejtmana Netolického.

Ani na jižní Moravě nezůstal hejtman Hašek ušetřen. Již několik dní plní stránky médií. Začalo to popotahováním za přivítání Nočních vlků. Ti se přijeli poklonit padlým ve 2. světové válce. Hodí se i některé krajské projekty a můžeme si říct, ještěže nemáme na jižní Moravě olympijský park, to by hejtman také schytal. A tak jsou napadány různé pozitivní aktivity kraje, jako třeba pomoc hasičům a sportu. Pokračováním je spor o to, kdo vlastně kraj z PR agentur prezentuje. Tato média však nezajímá, co pozitivního pro občany svých krajů jejich představitelé udělali. Laicky řečeno, úspěch či dobré volební preference se neodpouští.

Kupodivu nezůstaly stranou ani takzvaně “proputinovské“ Parlamentní listy, které jsou obviňovány za články ve prospěch Ruska. Ušetřen nezůstal ani bývalý spolupracovník prezidenta Klause, Hájek. Nezbývá, nežli si položit otázku, jde vlastně ještě o zpravodajství, nebo tyto takzvané „“noviny“ působí jako volební bič na konkurenty Babišovo vyvolených pod heslem “Kdo si co zaplatí, to mu napíšeme“.

Ani se nedivím, že prodejnost některých titulů razantně padá. Lidé totiž mají obyčejných denních starostí dost a mrhat svými penězi za tuto špínu se jim opravdu nechce. Možná by vládní politici měli zapřemýšlet o ustanovení zákona, jenž zakáže politickým špičkám vlastnit média, či alespoň bude vyžadovat jejich vyváženost.

Autor: 
Filip Zachariaš, předseda OV KSČM Vyškov a kandidát pro volby do Zastupitelstva Jihomoravského kraje
Zdroj: 
Mediální úsek ÚV KSČM